Hogyan készítsük elő a sikeres olvasás-írást óvodás korban?
2012 november 20. | Szerző: Képesség Kuckó |
Az olvasás-írás tanulást már óvodás korban fejleszthetjük, de nem az olvasás erőltetésével, hanem játékos feladatokkal.
Például ritmusgyakorlatokkal vagy hangfelismerős játékkal.
A videóban példát is talál.
Próbálja ki otthon ezeket:
Milyen hanggal kezdődik, mivel végződik a kimondott szó?
Fontos, hogy ne “betűket”, hanem “hangokat” keressünk! A betű fogalma itt még nem jelenik meg. Ez a játék és készség alapkő lehet később.
Keressünk olyan szavakat, amiben halljuk a “tik-tak” hangját, azaz a “T” hangot.
Ehhez hasonlókat magunk is kitalálhatunk, semmilyen eszköz nem kell hozzá, akár az autóban az ovi felé is játszhatjuk. Van ötlete a hangok elnevezésére? “P”, “Sz”, “M”, …
Fontos, hogy érezze a gyerek a különböző hangok megjelenését! Ha ez megy neki, akkor az első osztályban a betűzés nem lesz nehézség.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: