Hogyan készítsük elő a sikeres olvasás-írást óvodás korban?

2012 november 20. | Szerző: |

Az olvasás-írás tanulást már óvodás korban fejleszthetjük, de nem az olvasás erőltetésével, hanem játékos feladatokkal.

Például ritmusgyakorlatokkal vagy hangfelismerős játékkal.

A videóban példát is talál.

Próbálja ki otthon ezeket:

Milyen hanggal kezdődik, mivel végződik a kimondott szó?
Fontos, hogy ne “betűket”, hanem “hangokat” keressünk! A betű fogalma itt még nem jelenik meg. Ez a játék és készség alapkő lehet később.

Keressünk olyan szavakat, amiben halljuk a “tik-tak” hangját, azaz a “T” hangot.
Ehhez hasonlókat magunk is kitalálhatunk, semmilyen eszköz nem kell hozzá, akár az autóban az ovi felé is játszhatjuk. Van ötlete a hangok elnevezésére? “P”, “Sz”, “M”, …

Fontos, hogy érezze a gyerek a különböző hangok megjelenését! Ha ez megy neki, akkor az első osztályban a betűzés nem lesz nehézség.

Címkék: , ,

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció




Keresés a bejegyzésekben

Kérdések, vélemények

    Blogkövetés

    Iratkozz fel a heti hírlevélre és többé nem maradsz le a friss tartalomról.

    Az adatkezelés további részleteiről itt olvashatsz: Felhasználási feltételek és Egyedi adatkezelési tájékoztató

    Üzenj a blogger(ek)nek!

    Üzenj a kazánháznak!

    Blog RSS

    Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!